Breaking: De motivatiebrief is dood

Floor Nobels, toonaangevend recruiter deed ’t vanuit het ict-hart van China op LinkedIn.. De stellingname of die motivatiebrief nog wel moet.. De reacties barstten los.. NRC pakte het op. Veel recruiters laten weten er niet of nauwelijks naar te kijken.. Kandidaten hechten er nog waarde aan.. Waarom? Simpel, omdat ’t gevraagd wordt in de vacature! Oké, en omdat ze er hun ‘ei’ mee kwijt kunnen.

Als je ‘t dan toch niet leest, vraag er dan niet om. Zadel elkaar niet met onnodig werk op! Het is killing voor de snelheid van jouw proces. De kandidaat worstelt zich naar de laatste punt van een dodelijk saai A4-tje passend bij de vacature. Waar alle spontaniteit allang uitgewrongen is.

Het mag duidelijk zijn dat wij het enorm eens zijn met Floor.

Leve de motitvatievideo!
Geen motivatiebrief? Wat dan? Zet video-motivatie in! Video is niet meer weg te denken uit onze communicatie. Als je tot hier hebt gelezen is er ca. 100u aan YT-materiaal bij gekomen.. Laten zien wie je bent en wat je kunt, waar je voor staat. Dat is toch gaaf?! En vraag dan niet of een kandidaat ‘even ’n videootje in elkaar wil flansen..’ Daar heeft hij/zij een heel team met crea’s en techneuten voor nodig.. En jij krijgt input waar je niet op zit te wachten. Keep it simpel.

Job Promo ontwikkelde een enorm handige webbased applicatie in eerste instantie als extra filter voor jouw selecties. Na bijna een jaar live zien wij spontaan een tweede spoor ontstaan dankzij de input van een waardevolle relatie van me, een PNO-specialist. Wij weten ook nog niet exact hoe dit gaat uitwerken maar wij staan te stuiteren van energie.

Te stuiteren om jou, recruiter, ondernemer, HRM-er, te laten zien hoe je deze tool effectief inzet. Hoe je solliciteren en selecteren weer leuk maakt voor jezelf én de kandidaat. Zonder handwerk. Volledig geautomatiseerd.. En de filmpjes van kandidaten kijk je achter je pc, op je mobiel in de file of thuis op de bank op je tablet. Die de kandidaat, waar ook ter wereld, met zo’n zelfde apparaat heeft gemaakt toen het hem/haar het beste uitkwam.

Wij zijn er helemaal klaar voor om werving en selectie enorm te veranderen met een nieuwe flow. De flow is simpel. Jij zet een vacature uit op de manier zoals jij t wilt..* Met een linkje naar een sollicitatieformulier die er voor zorgt dat de gegevens en CV van de kandidaten in jouw account (en gegarandeerd alleen in jouw account) van ons systeem terecht komen. De sollicitanten krijgen direct een ontvangstbevestiging en gelijk daar achteraan de uitnodiging om deel te nemen aan een video-interview om hun motivatie toe te lichten. En antwoord te geven op twee specifieke vragen. (Door jou bedacht of door ons voorgezegd 😉 )

Jij krijgt de video-antwoorden binnen en beoordeelt deze. Alleen of samen met een collega of (in vaktaal) de vacaturehouder (manager, directeur, leidinggevende). Managers krijgen zo ook meer grip op ’t proces, wel nodig in de huidige economie. Ziet daardoor veel sneller wat voor reacties er komen op ‘zijn’ functie.

We werken nog keihard aan een tinder-achtige viewer voor managers/directies. Links ‘afwijzen’, rechts ‘uitnodigen’, naar boven ‘overleggen’, naar onder ‘straks nog een keer bekijken’.. Zoiets.. Helemaal hip, fancy en supersnel. Want jij weet net als ik dat een goede kandidaat nooit alleen bij jou solliciteert. Hiermee doe je dus ook aan kandidaten binding.

Wil je t zien? In een telefonisch en tegelijk online demo van nog geen 15 minuten leggen wij t je haarfijn uit! In diezelfde tijd laten we zien hoe je t volledig branded maakt.. En natuurlijk wat het kost. Je zult verrast zijn. Beloofd!

Onze specialisten van de afdeling support zitten er iedere werkdag vanaf 08:00u klaar voor.

Wil je liever een afspraak inplannen? Mag ook, bellen wij wanneer jij er klaar voor zit. En we zullen even niet kijken naar onze normale kantoortijden.. Feel Free. Laat het ons hieronder weten!

Happy Recruiting!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie