Employer branding: sterk werkgeversmerk cruciaal
Met de oververhitte arbeidsmarkt wordt het steeds belangrijker om als werkgever zo aantrekkelijk mogelijk over te komen. Hoe verover je de harten van de talenten van nu? Employer branding is cruciaal. Over Now, How en Wow!
Met het aantrekken van de economie is ook de arbeidsmarkt, zeker kwalitatief, oververhit aan het raken. Ziekenhuisbedden staan leeg, bouwprojecten worden uitgesteld en voor overheidsloketten ontstaan rijen ongeduldige burgers en bedrijven. De strijd om talent is losgebarsten. En we redden het niet meer om enkel met jobposts op vacaturesites de juiste mensen aan te trekken. Het talent dat we zoeken is aan de slag (bij de concurrent), wordt bevochten op de campus, verstopt zich achter adblockers (de mogelijkheid om bepaalde elementen op een pagina te blokkeren, waaronder bijvoorbeeld advertenties) of schrijft zich uit bij LinkedIn om recruiters te mijden. De oplossing? Employer branding, streven naar een sterk werkgeversmerk.
Now, een nieuwe visie op employer branding
In alle opzichten is het een tijd waarin organisaties echt opnieuw goed moeten kijken naar hun positionering en aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. Wat is ons verhaal als werkgever? Zijn we er klaar voor nieuwe generaties in de arbeidsmarkt te ontvangen? Hoe veroveren we de hoofden en harten van talent van nu? Generaties die geïnspireerd willen worden met meer betekenis, dynamiek, ontwikkeling, coaching, vrijheid en werken op authenticiteit en eigen kracht?
Dit alles vraagt om een nieuwe visie op employer branding, ook wel de enige lange termijn recruitment strategie genoemd.
Bron: PW Net
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!